آموزش

آموزش تعمیر و نگهداری اتومایزر ویپ

 تعمیر و نگهداری تانک ویپ و عیب‌یابی آن

به راهنمای عیب یابی و تعمیر و نگهداری تانک ویپ خوش آمدید.
در اینجا ما در مورد چگونگی انجام تعمیر و نگهداری روتین مخزن اتومایزرهای شما بحث خواهیم کرد تا آن‌ها را در شرایط عالی به کار گیرید.
همچنین در مورد برخی مشکلات مشترک و راه‌حل‌های آن‌ها بحث خواهیم کرد.
ابتدا، بیایید نگاهی به نحوه استفاده مناسب از یک مخزن یا کویل جدیدی که در مخزن خود نصب کرده‌اید بیندازیم. ​

تانک جدید/کویل جدید

​​هر زمان که یک کویل جدید نصب می‌کنید، باید مطمئن شوید که قبل از استفاده آن را آماده می‌کنید.
آماده سازی کویل تضمین می‌کند که قبل از اولین مصرف ، فتیله در آن کاملاً به مایع ای جویس اشباع شده باشد.
این کار به طور قابل‌توجهی احتمال شعله‌ور شدن فتیله یا آسیب زدن به کویل را کاهش می‌دهد.
برای آماده کردن کویل، باید۴ – ۵ قطره مایع را به طور مستقیم به سر کویل منتقل کنید.
سر کویل را با ضربه زدن به پایه مخزن نصب کنید. سپس مخزن خود را پر و مونتاژ کنید.

برای بهترین نتیجه باید ۵ تا ۱۰ دقیقه قبل از اولین استفاده صبر کنید.
اگر شما عجله دارید و نمی‌توانید ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید باید حداقل ۱ تا ۲ دقیقه صبر کنید،
جریان هوا را ببندید و بدون روشن کردن دستگاه چندین پک عمیق بزنید.
سپس باید قادر به باز کردن مجدد جریان هوا و استفاده از مخزن به طور معمول بدون مشکل باشید.

چه زمانی کویل ها را تعویض کنیم

زمان دقیق تعویض سر کویل به سادگی قابل تعیین نیست،
این امر به خاطر وجود انواع مختلف سر کویل و اتومایزرهاست.
کویل های مختلف برای مخازن مختلف امید به زندگی متفاوتی دارند.
طول عمر کویل نیز به دلیل تفاوت در ای جویس می‌تواند به طور قابل‌ملاحظه‌ای تغییر کند.
نسبت PG / VG مایع و مقدار طعم‌دهنده‌ها و یا شیرین‌کننده‌های استفاده‌شده در آن نیز نقش دارند.
به عنوان یک قانون اساسی، وقتی متوجه کاهش طعم و یا تولید بخار شدید، می توانید سر کویل خود را تغییر دهید. ​

تعمیر و نگهداری تانک ویپ

​​​​​​در حالی که ممکن است نگهداری صحیح مخزن کار پیچیده‌ای به نظر برسد، اما در واقع بسیار ساده است.
در درجه اول باید آن را تمیز نگه دارید. حداقل یه بار در ماه مخزن را تمیز نگاه دارید.
این کار را با خارج کردن کویل ها ‏و تمام حلقه ها شروع کنید.

در هنگام برداشتن حلقه‌های O، به دنبال نشانه‌هایی از سایش و یا هر ترک دیگری باشید. اگر حلقه O آسیب دیده است، آن‌ها را جایگزین کنید.
مخزن را به طور کامل با استفاده از الکل ایزوپروپیل یا آب‌گرم و یک صابون مایع از داخل و بیرون تمیز کنید.
دقت کنید که توجه ویژه‌ای به شیارها داشته باشید (‏یک مسواک قدیمی می‌تواند مفید باشد)
مطمئن شوید که حلقه ها نیز شسته شده باشد. خوب آن را آبکشی کنید،
سپس دوباره آن را با آب بشویید تا مطمئن شوید که هیچ صابون و یا بقایای شوینده ای باقی نمانده است.

زمانی که مخزن به طور کامل خشک شد، آماده مونتاژ و استفاده مجدد است.
با تمیز نگه داشتن کویل در مخزن و با تمیز نگه داشتن خود مخزن از آب و مواد زاید می توانید یک تجربه بدون دردسر داشته باشید.
این واقعیت کمی تلخ است اما اکثر افراد هرازگاهی با مخازن ویپ خود مشکل دارند.
بیایید نگاهی بیندازیم و ببینیم برخی علل رایج این امر چه هستند و برای رفع آن چه می‌توانیم بکنیم.

مسائل مشترک ​​​​​​​​​​​​​- چکه کردن مخزن

رایج‌ترین مسئله ای که کاربران ویپ با آن مواجه هستند،
نشت یا چکه کردن مخزن است. نشتی مخزن می‌تواند یک دردسر واقعی باشد اما معمولا تعمیر آن نسبتا آسان است.
نود و نه درصد نشتی مخزن به این دلیل است که به هوا اجازه ورود به جایی را می دهد
که وکیوم محفظه مایع را شکسته و سبب نشت مخزن می شود.
اول، مخزن را جدا کنید و تمام قطعات شیشه ای یا پلاستیکی را کاملاً بررسی کنید تا ترک نداشته باشند.
اگر ترکی مشاهده نکردید، حلقه‌های O را برای نشانه‌هایی از آسیب یا ترک بررسی کنید.
اگر هر کدام از قسمت‌های ذکر شده در بالا به هر طریقی آسیب‌دیده اند، آن‌ها را در صورت نیاز جایگزین کنید.
دقت کنید که خود سر کویل هم به طور کامل در جای خود قرار گرفته باشد اما خیلی محکم نباشد.

سر کویل باید به راحتی و بدون استفاده از ابزار قابل جابجایی باشد.
اگر خیلی محکم باشد ممکن است به حلقه O در پایین کویل آسیب رسانده یا آن‌ها را از مکان خود خارج کند.
اگر حلقه‌های O روی کویل آسیب‌دیده اند، آن‌ها یا کل کویل را جایگزین کنید.
اگر مخزن به نشت ادامه دهد و تمام موارد بالا بررسی شده باشد احتمالا می‌تواند مربوط به بد بودن سر کویل باشد.
در طول زمان و با استفاده زیاد، مواد فیتیله از هم گسسته می شوند و به قدر کافی مایع در خود نگاه نمی دارند.​این امر باعث عدم تنش سطحی می‌شود که به هوا اجازه می‌دهد تا از میان کویل عبور کند. در نتیجه این قطعه باید تعویض شود. ​

مسائل مشترک – مخزن روشن نمی شود/کار نمی کند

​​​​​​​مساله دیگری که گاهی اوقات می‌تواند رخ دهد این است که مخزن روشن نمی شود.
برخی از دستگاه‌های تنظیم‌شده ممکن است یک پیام خطا مانند “Check Coil” یا “Check Atomizer ” را نمایش دهند و یا ممکن است اصلا کار نکنند.
اگر این برای شما اتفاق بیفتد، اولین کاری که باید انجام دهید این است که
مطمئن شوید که دستگاه با یک اتومایزر دیگر کار می‌کند و مقاومت کویل در محدوده ظرفیت عملیاتی دستگاه است.
برای مثال، یک کویل ۰.۲ اهمی روی دستگاهی که تنها می‌تواند حداقل با ۰.۳ اهم روشن شود، کار نمی کند.
وقتی مطمئن شدید که دستگاه کار می‌کند و کویل در اتومایزری که استفاده می‌کنید در محدوده ظرفیت عملیاتی دستگاه قرار دارد،
می‌توانیم ادامه دهیم. در این جا باید بفهمیم که جایی در مدار، برق به درستی جریان نمی یابد. ​

خوشبختانه این می‌تواند تنها از چند مورد ناشی شود.
اولین چیزی که باید چک کنید این است که آیا کویل نصب‌شده هنوز خوب است یا خیر.

تست کویل

برای تست این کار می‌توانید یک کویل جدید نصب کرده و آن را امتحان کنید
و یا می‌توانید از کویل نصب‌شده روی یک دستگاه دیگر یا یک اهم ریدر استفاده کنید و بررسی کنید که آیا بر روی آن کار خواهد کرد.

اگر به درستی روی اهم ریدر یا یک دستگاه دیگر کار کند، مشکل با دستگاه شماست و نه مخزن. اگر هیچ کویلی کار نمی‌کند،
باید کویل جدید را امتحان کنید. اگر تمام کارهای بالا را انجام دادید و هنوز هم مشکل برطرف نشده باشد،
باید به پین  مثبت کوچکی که در مرکز قسمت رزوه شده پایینی کانکتور واقع شده‌است، نگاهی بیندازید.
پین باید کمی دورتر از قسمت رزوه شده کانکتور قرار داشته باشد یا حداقل هم تراز با آن باشد.

اگر آن را به داخل هل داده شده باشد باید با پیچ‌گوشتی سعی کنید آن را کمی حرکت دهید تا تنظیم شود و یا در مورد پین‌هایی که پیچ نمی‌شوند، می‌توانید به آرامی آن را به بیرون بکشید تا در موقعیت مناسب واقع شود. در این مرحله اتومایزر باید به درستی کار کند.
اگر هنوز کار نمی‌کند آخرین چیزی که باید بررسی شود حلقه عایق است که پین مثبت در آن واقع شده است. ​

گاهی اوقات آن‌ها می‌توانند ترد شوند و ترک بردارند و یا حتی از گرمای خیلی زیاد آب شوند.
اگر این عایق آسیب‌دیده باشد، می توان آن را جایگزین کرد، اما معمولا در دسترس نیست و اغلب نیاز به تعویض خود اتومایزر دارد.
در حالی که مسائل دیگری وجود دارند که می‌توانند مطرح شوند، آن‌ها مخصوص مخازن مختلف هستند
و اطلاعات بالا برای هر مخزنی که در حال حاضر در بازار موجود است، قابل‌اجراست.
امیدواریم این اطلاعات به شما کمک کند که به مخازن به خوبی رسیدگی کنید
و به شما این امکان را بدهد که در صورت مواجه شدن با هر گونه مشکل آن‌ها را برطرف کنید.
از طرف همه کسانی که وبسایت دیجی اسموک هستند، برای مطالعه این مستند تشکر می کنیم.

پست های مرتبط

یک فکر در مورد “آموزش تعمیر و نگهداری اتومایزر ویپ

  1. Arsalan212 گفت:

    سلام من یه ویپ اسموک ایکس پرایو دارم باطری داخل دربش گذاشتم وبخاطر شکسته شدن قسمت داخلی دربش گنونم قطب متفی ومثبت بهم دصل شد وجرقه زد الان باچسب دربشو ست کردم اما میترسم باطری بگذارم داخلش…بنظرتون امکان منفجر شدن ویپ یا خطری تهدید نمیکنه؟؟؟؟

    1. admin گفت:

      سلام پیشنهاد میکنم ویپ رو برای تعمیرات به آیدی اینستاگرام vape_7001 بفرستید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *